Als je aan de zichtbaarheid van Alius denkt, denk je ongetwijfeld ook aan onze Online Marketeer Hugo van Luijk. Geboren en getogen in Geleen, met roots tot aan de andere kant van de wereld. Deze Formule 1 liefhebber weet precies hoe hij met Google onze boodschap over duurzame energie moet verspreiden. Benieuwd wat hem nog meer energie geeft?
Inkoppertje, maar ik ben uiteraard via Google bij Alius beland, haha! Mijn vorige werk was in Amsterdam, wat vanuit Geleen een flinke reis was. Ik ben gaan zoeken naar mogelijkheden dichter bij huis, met regio Eindhoven als maximale afstand. Voorheen heb ik altijd bij online marketingbureaus gewerkt, maar de overstap naar de klantzijde was een bewuste keuze. Via Google ontdekte ik Alius, en dat klikte meteen! Het voelt goed om bij een bedrijf te werken dat zich volledig richt op verduurzaming.
Ik ben geboren en getogen in Geleen, Limburg. Je zou het niet zeggen, maar ik heb ook Indische roots. De familie van mijn moeders kant is daar opgegroeid. Mijn opa is geboren op Java, mijn oma in Singapore en mijn moeder in Honduras. Na de oorlog zijn zij naar Nederland geëmigreerd. Deze culturele achtergrond heeft mij zeker beïnvloedt; Indische gerechten zijn mij letterlijk met de paplepel ingegoten!
Als ik niet aan het werk ben dan kun je mij vinden bij een Formule 1 wedstrijd of op een festival of concert, genietend met een biertje. Daarnaast luister ik thuis ook veel muziek, al heb ik geen favoriet genre. Van soul tot hiphop en van R&B tot aan techno, ik luister alles!
Kort gezegd: ik zorg voor een sterke online vindbaarheid van Alius, voornamelijk via Google. Mijn taken omvatten o.a. de SEO-optimalisatie van onze website, het beheren en analyseren van online advertenties en het verkennen van nieuwe online kanalen. Een ander belangrijk onderdeel van mijn werk is het rapporteren van resultaten, zodat we precies kunnen zien wat onze inspanningen hebben opgeleverd. Dat is het mooie van Online Marketing; je kunt (bijna) alles doormeten!
Alius is een platte organisatie, met korte lijnen tussen de afdelingen. Zo werk ik bijvoorbeeld veel samen met het E-commerce team. Daarnaast ben ik bij Alius vrij om met nieuwe ideeën te komen en deze te testen, mits goed onderbouwd natuurlijk. Dat geeft mij energie; ik kan écht een bijdrage leveren. Iets anders wat niet in dit rijtje mag ontbreken zijn natuurlijk de personeelsuitjes, zoals onze jaarlijkse barbecue en de Alius Olympics. Al moet ik wel zeggen… winnen bij de Alius Olympics staat nog wel op mijn bucketlist!
Zowel online marketing als de branche waar we in zitten zijn constant in beweging. Dit maakt mijn werk uitdagend en dynamisch. Mijn functie ziet er alweer heel anders uit dan een jaar geleden. Ik ben blij met mijn huidige rol en zie mezelf dit nog lang doen. Mijn doel is om de online vindbaarheid van Alius verder te vergroten en altijd op de hoogte te blijven van nieuwe trends en ontwikkelingen. Iets wat nu niet interessant is, kan volgend jaar namelijk wel weer interessant zijn!
Haha! Er blijft natuurlijk altijd een strijd tussen Limburgers en Brabanders. Hoewel we in de minderheid zijn kan ik er altijd wel om lachen. De Brabantse worstenbroodjes tijdens de maandelijkse traktatiemomenten compenseren veel! 😉
Enthousiast geworden van het verhaal van Hugo? We hebben nog een aantal leuke vacatures openstaan! Kom bij ons langs dan zet Astrid graag een kopje koffie voor je klaar.